۹۰ درصد فروشها در استوری اتفاق میافته بله درست متوجه شدین استوری.
استوری بخش همیشه زنده و پویای پیج اینستاگرامی شما هست. اگر اصول طراحی و فروش در استوری را آموزش ببینید و با ترفندها و تکنیکهای فروش در استوری اینستاگرامی بیشتر آشنا شوید مطمئناً نمودار فروش شما تغییر قابل توجهی خواهد کرد که در این مقاله به ۶ نکته از دهها نکته مهم در این زمینه اشاره میکنیم.
1.استفاده از تصاویر با کیفیت و عکاسی حرفهای

منظور از تصاویر با کیفیت و عکاسی حرفهای نوع دوربین شما نیست، بلکه نحوه عکاسی شماست. عکسهای شلوغ با تعداد بالای محصولات در یک تصویر، با بک گراند و زمینه شلوغ، هماهنگ نبودن رنگها، کج و کوله گرفتن تصاویر و… از جمله نکات مهمی است که حکم سم را برای تصویر شما خواهند داشت
بنابراین هر چقدر زمینه تصویر شما سادهتر باشد و از دنیای رنگها و هنر عکاسی و تکنیکهای فروش در استوری دانش و اطلاعات بالایی داشته باشید مطمئناً میتوانید تصاویر زیبایی خلق کنید.
کیفیت عکاسی شما برای شما اعتبار خواهد ساخت چون مشتری محصول شما را به صورت فیزیکی لمس نمیکند و در نتیجه تصاویر و کلمات شما در پستها و استوریهای شما نقش سرنوشت سازی را برای فروش محصولاتتان در پیجتان بازی خواهند کرد.
بیشتر بخوانید: معجزه رنگ ها:رنگ هایی که باعث افزایش فروش میشن
2.استفاده نکردن از محتوای پراکنده
استوری زیاد گذاشتن مهم نیست بلکه استوری با کیفیت که منتهی به فروش شود مهم است. استوریها باید هدفمند و مثل حلقههای زنجیر به هم پیوسته باشند و همدیگر را تکمیل کنند، هر کدام از اسلایدهای استوری باید زمینه ساز و پشتیبان استوری بعدی و مکمل استوری قبلی باشد. هر کدام باید وظیفه خود را به خوبی بازی کنند تا ذهن مخاطب را برای آشنایی با محصول شما و در نهایت فروش در استوری آماده کنند.
اجازه بدین با یک مثال سادهتر راهنماییتون کنم، در یک پیج کاری مثل کفش فروشی یهو نباید استوری طبیعت گردی بزارید به نظرتون ویدیو طبیعت گردی چه تناسخی با حوزه فعالیت پیجتون و فروش کفش شما داره؟
مگر اینکه بتونید استوری طبیعت گردی رو به موضوع کاریتون ربط بدید در غیر این صورت این استوری ارتباط استوریهای قبل و بعد خودش رو قطع میکنه و ذهن مشتری ناخودآگاه پرت میشه و این موضوع جز از بین بردن اعتماد مشتری و اعتبار شما چیزی در پی نخواهد داشت.
3.داستان محصولترو بساز:

این کلمات هستند که محصول شما را معرفی میکنند و میتوانند محصول شما رو به فروش برسانند. اگر از قدرت کلمات و تکنیکهای فروش در استوری اطلاع نداشته باشید باید منتظر آزمون خطاهای زیادی باشید و با فروش خداحافظی کنید.
ذهن شنیدن جزئیات را دوست دارد. یک داستان با جزئیات کنجکاو کننده برای مخاطب بسیار جذاب است و اگر به خوبی داستان محصولتان را روایت کنید مشتری به دنبال شما خواهد آمد پس باید بتوانید با کلمات ذهن مشتری را به چالش بکشید، سپس در استوریهای میانی باید منافعی که محصولتان برای مشتری میتواند داشته باشد را تعریف کنید، اما در نهایت باید در اسلایدهای آخر بتوانید محصولتان را به فروش برسانید.
بیشتر بخوانید: کمپین نویسی چیست و ایجاد کمپین تبلیغاتی موفق
4. درد و منعفت در فروش
درد و چالش مخاطب رو بشناس و در شروع داستان از دردها و معضلات مشتریت بگو و پررنگترش کن، در مرحله بعد بهش راه حل بده و محصولت رو معرفی کن و از مزیتهای محصولت و منفعتی که براش داره تعریف کن.
و در مرحله سوم شرایط خرید محصولت رو برای فروش بگو و در ذهن مشتری محدودیت خرید ایجاد کن تا مشتری فکر نکنه همیشه تخفیف است وگرنه تو ذهنش میگه بعداً میخرم و بعداً یا محصولت فراموشش میشه و یا پولش رو برای محصول دیگه هزینه میکنه. پس محدودیتهایی مثل تخفیف ۲۴ ساعته ظرفیت خرید فقط برای ۱۰۰ نفر همگی میتونن ناخودآگاه مخاطب رو به چالش بکشند.
5.کنجکاو سازی:

مخاطب رو کنجکاو کن تا ذهن مخاطب درگیر داستانسازی و جریان بشه و انتظار بکشه که استوری بعد رو بزاریم.
طراحی استوری باید به نحوی باشه که مخاطب ناخودآگاه دوست داشته باشه به استوری شما ری اکشن نشون بده و این کنجکاوسازی باید منتهی به فروش در استوری شما بشه.
استوری ممنوعه: استفاده کردن از استوری چیستان و حاشیه ای در پیجهای کاری به شدت زننده است و پرستیژ کاری شما را پایین میاره.
اگر به فروش در استوری اینستاگرامی علاقمند هستید مجموعه ما کنار شماست تا قویترین نکات و تکنیکهای جذب مشتری و فروش در استوری و دایرکت اینیستاگرام را به شما آموزش دهد. مطالب ما را پیگیری کنید تا میزان رشد فروشتان را با ما تجربه کنید.
اطلاعات بیشتر:
اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درمورد افزایش فروش و توسعه کسب و کارتان هستید، اگر به بیزنیس قدرتمند و پولساز کمپین نویسی علاقمند هستید میتونین مارو درشبکه های اجتماعی زیر دنبال کنید:
اینستاگرام: https://instagram.com/live_rostami
تلگرام: https://t.me/RostamiEM

بدون دیدگاه