میدونی رنگها میتونن تاثیر قابل توجهی روی میزان فروش شما بذارند؟
رنگها پیامهای غیر کلامی اما قوی رو به مخاطب میرسونند، اجازه بدین تاثیر رنگ هارو روی ناخودآگاه خیلی ساده بهتون بگم، فکر کنید در مراسم ختم که همه مشکی پوشیدند یه نفر رنگ قرمز بپوشه و بیاد مراسم خاکسپاری، به نظرتون حس و نگاه بقیه نسبت به این شخص چه جوری میشه اطرافیان کسی که فوت کرده ممکنه چقدر ناراحت بشن؟ اما اگر این رنگ زیبا رو در یک جشن زیبا بپوشیم چه حسی رو منتقل میکنه؟
بله رنگها به همین اندازه قدرتمند هستند اما چرا از قدرت این رنگها توی کارمون استفاده نکنیم؟
رنگ هایی که باعث افزایش فروش شما میشوند چه ویژگیهایی دارند؟
هر کدوم از رنگها پیامهای مختلفی رو به ناخودآگاه مشتری ارسال میکنند. این رنگها باعث میشن مشتریان احساسات و نگرش مردم در مورد محصولات تغییر کنه و واکنشهای روانی مختلف نسبت به محصولات نشون بدن به طوری که تحقیقات نشون دادند که ۹۰ درصد مشتریان بر اساس جذابیتی که رنگها برایشان ایجاد میکنند خرید میکنند. اگر رنگ مناسبی رو برای محصول و برند خودتون انتخاب کنید میتونید با حسی که رنگ انتخابی شما انتقال میدهد روی ذهن مشتری تاثیر بذارید و نتیجهای که میخواهید رو بگیرید.
اگر میخواهید از قدرت تاثیرگذاری قوی رنگها روی ناخودآگاه مشتریاتون و از ویژگی رنگ هایی که باعث افزایش فروش برندهای معتبر میشوند بیشتر بدونید، این مطالب بهتون کمک قابل توجهی میکنند
معنی رنگها در فرهنگهای مختلف:

نوزادان تا سن ۵ هفتگیشون تنها رنگهایی که درک میکنند رنگهای سیاه، سفید و خاکستری هستند و بعد از ۵ هفتگی رنگ قرمز اولین رنگیست که به عنوان رنگ جدید درک میکنند و به مرور زمان رنگهای بیشتری را متوجه میشوند.
رنگها هم مانند کلمهها در فرهنگهای مختلف میتواند معانی مشابههم یا متضاد یا متفاوتی داشته باشند
مثلاً رنگ سفید در غرب نماد پاکی و معصومیت ولی در چین، هند و ژاپن نماد مرگ و عزاداری است.
رنگ قرمز، در چین نماد جشن و شادی و در هند نماد عشق و پاکی است و در عروسی استفاده میشود،رنگ قرمز در غرب نماد عشق و هیجان و خطر ولی در آفریقا نماد مرگ یا فداکاریست.
یا به طور مثال رنگ مشکی در غرب نماد عزاداری و مرگ ولی در مصر نماد تولد دوباره است.
رنگ آبی نیز در غرب نماد آرامش و نماد اعتماد هست و معمولاً بانکها از این رنگ استفاده میکنند اما در ایران رنگ بهشت و تقدس است و بیشتر در کاشیکاریهای مساجد و معماری اسلامی دیده میشود و در یونان باستان از رنگ آبی برای رفع بلا به صورت مهره چشم زخم استفاده میشده
از اونجایی که فروش از روی احساسات مشتری اتفاق میافته و رنگها میتونن احساسات متفاوتی رو روی مشتری ایجاد کنند نباید از این موضوع ساده بگذرید
مطمئناً هر چقدر از قدرت رنگها و معانی اونها در فرهنگهای مختلف بیشتر بدونید، بهتر میتونید از تاثیر قوی که این رنگها روی ناخودآگاه مشتری میگذارند استفاده کنید و از رنگ هایی که باعث افزایش فروش محصولاتتان میشوند در کار خود بهره ببرید.
بیشتر بخوانید: در 24ساعت ریلزی با بازدید میلیونی| 8 قدم طلایی
قدرت رنگها در جذب مشتریان:

رنگ ها و دسته اصلی و فرعی تقسیم میشوند. رنگهای اصلی: زرد، قرمز، آبی هستند که از ترکیب اونها رنگهای فرعی به دست میایند
رنگ قرمز:
رنگ قرمز یکی از پرکاربردترین و قویترین رنگها در بازاریابی و فروش است رنگ قرمز قدرت بالایی در تحریک احساسات دارد رنگ قرمز نشون دهنده هیجان و انرژی بالا اخطار و خطر است و میتواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و باعث ایجاد حس گرسنگی شود،برای همین برندهای معروف فست فود بیشتر از این رنگ استفاده میکنند. قدرت رنگ قرمز را بعنوان یکی از رنگ هایی که باعث افزایش فروش شما میشود دست کم نگیرید
رنگ صورتی:
رنگ صورتی در فرهنگهای مختلف رنگ جنسیتی به خودش گرفته و به عنوان یک رنگ زنانه شناخته میشه رنگ ملایمی که داره مفهوم عشق را میرسونه و شخص رو به یاد بازیگوشیهای دوران کودکیش رویاها و خیال پردازیهاش میندازه رنگ صورتی یکی از رنگهای پرکاربردی هست که در محصولاتی مانند لباس کودکان اسباب بازیهای دخترانه لوازم آرایشی و صنعت شیرینی پزی زیاد استفاده میشه ، اگر در این حوزها و فروش محصولات دخترانه کار میکنید قدرت رنگ صورتی را دست کم نگیرید.
رنگ بنفش:
رنگ بنفش از گذشته یک رنگ سلطنتی و اشرافیتی بوده،به خصوص در کشور انگلستان. امروزه در محصولات و برندهایی که میخواهند حس لوکس بودن را به مشتری برسونند استفاده میشن. محصولات زیبایی و ضد پیری معمولاً از رنگ بنفش بیشترین استفاده را میکنند، رنگ بنفش مفهوم تجملاتی و لوکس بودن، قدرت و منطق رو با خودش حمل میکنه. رنگ بنفش رو میتوانید بعنوان یکی از رنگ هایی که باعث افزایش فروش محصولات شما شود در نظر بگیرید.
بیشتر بخوانید: 3 رازی که فروشندههای حرفهای بهت نمیگن
رنگ زرد:
رنگ زرد در چین باستان رنگ سلطنتی بوده و نماد نور گرما و احساسات مثبت است و میتواند انگیزه و امید را در مخاطب افزایش دهد و حس خوشبینی را منتقل کند اما نباید از رنگ زرد زیاد استفاده کنید چون میتواند باعث اضطراب شود.
رنگ طلایی:
رنگ طلایی هم جز رنگهای لوکس محسوب میشه و حس گران قیمت بودن و لوکس بودن و ارزشمند بودن رو به مشتری القا میکنه اگر میخواهید از رنگ طلایی بعنوان یکی از رنگ هایی که باعث افزایش فروش محصولات شما شود استفاده کنید میتوانید رنگ طلایی رو همراه با رنگ قرمز یا مشکی استفاده کنید تا قوی تر و قدرتمندتر پیام خودش را منتقل کند.
رنگ نارنجی:
رنگ نارنجی با خود ترکیبی از پیام خوشبینی رنگ زرد و حس هیجان رنگ قرمز را دارد، و پیام سرزندگی و دوستی،ماجراجویی و شروع و اشتیاق را منتقل میکند.
رنگ سبز:
رنگ سبز یکی از پرکاربردترین رنگهاست و حس ارتباط ما با طبیعت را القا میکنه و برای مشتری آرامبخش است. این رنگ حس ایمنی، سلامتی، رشد و حاصل خیزی رو با خود منتقل میکند. اگر در حوزه داروهای گیاهی، محصولات کشاورزی، برند چای گیاهی و آب میوه های طبیعی، یوگا و روان درمانی یا در حوزه حفاظت محیط زیست فعالیت می کنید، مطمعنن رنگ سبز را میتواند بعنوان یکی از موثرترین و تاثیرگذاریترین رنگ هایی که باعث افزایش فروش محصولات شما شود انتخاب کنید.
رنگ آبی:
آبی رنگ بسیار قوی و پرکاربردیست که در مشتری حس اعتماد و امنیت را القا میکند و با کاهش استرس و نگرانی مشتری به طور غیر مستقیم باعث افزایش فروش میشود ومعمولاً بانکها و موسسات مالی،شرکت های بیمه و سلامت، شرکت های حمل و نقل، سازمانها و پلتفرمهای اجتماعی از رنگ آبی زیاد استفاده میکنند.
رنگ مشکی:
رنگ مشکی احساس اقتدار قدرت، ثبات و کیفیت را در مشتری تحریک میکند و حس مدرن و لوکس بودن را به مخاطب میرساند و جذابیت بصری را افزایش میدهد و بیشتر برندها و صنایع از این رنگ استفاده میکنند، ولی میزان تاثیر رنگ مشکی مشکی روی مشتری بستگی به تمایلات شخص داره.
بیشتر بخوانید: افزایش فروش با استوری اینستاگرام:10تکنیک طلایی
تاثیر رنگها در فروشهای آنلاین:

امروزه با توسعه تکنولوژی، فروش نیز خود را از مغازهها و فروشگاههای فیزیکی در خیابانها به فروشگاههای اینترنتی در فضای آنلاین رسانده است و به هیچ عنوان نباید قدرت فروش در سایتها و پلتفرمهای اجتماعی مانند اینستاگرام را نادیده بگیرید.
از آنجایی که فروش در فروشگاههای آنلاین یکی از پر رقابتترین فضاهاست، مطمئناً استفاده صحیح از تصاویر و طراحی با گرافیک بالا و استفاده صحیح از رنگ هایی که باعث افزایش فروش محصولاتتان میشوند به اندازه استفاده مناسب از کلمات قدرتمند میتواند نمودار رشد مالی شما را تغییر دهند.
نوع چیدمان تصاویر، استفاده از تضاد رنگی، استفاده از رنگهای هم خانواده در تصاویر، استفاده از رنگهای تاثیرگذار در متن استوریهای اینستاگرامی و بنرهای سایت، همگی جزئی از نکات مهم و تکنیکهای فروش هستند که میتوانند با تاثیرگذاری قوی که روی ناخودآگاه مشتری میگذارند باعث افزایش جذب مشتری و حس اعتماد مخاطب شوند و با شوق و هیجانی که در مشتریان ایجاد میکنند فروش محصولات شما را افزایش دهند.
اگر به دنبال افزایش فروش محصولات خود هستید مطالب ما را دنبال کنید.
سوالات متداول:
۱. چرا انتخاب کردن رنگ مناسب برای برند و محصول مهم هستند؟
رنگها تاثیر مستقیم و قدرتمندی در تصمیمگیری احساسی مشتری دارند. تحقیقات نشان میدهند که بیش از ۹۰٪ از مشتریان،براساس رنگ ها تصمیم میگیرند که خرید کنن یا نه. بنابراین استفاده کردن از رنگ هایی که باعث افزایش فروش میشوند مثل قرمز، آبی یا سبز، میتوانند روی ناخودآگاه مشتری تاثیر بذارند و احساس اعتماد، هیجان یا آرامش را در ذهن مشتری فعال کرده و روند خرید را راحتتر کنند.
۲. چطور بفهمیم کدام رنگ برای کار ما مناسبتر است؟
انتخاب رنگ مناسب بستگی به نوع کار ما، شخصیت برند ما، و احساساتی دارد که میخواهیم در مشتری ایجاد کنیم. برای مثال اگر در حوزه فستفود هستید، رنگ قرمز تحریککننده اشتها و هیجان است. اما اگر در حوزه خدمات مالی یا سلامت، کار میکنید رنگ آبی که حس اعتماد و امنیت را القا میکند برای کارتان مناسبتر است. دانستن این نکته که نوع رنگ هایی که باعث افزایش فروش میشوند در هر صنعت کدامها هستند و هررنگ چه پیامی را به ناخودآگاه مشتری میرساند، تاثیر قابل توجهی در مسیر موفقیت شما خواهد داشت.
۳. آیا استفاده از رنگها در فروش آنلاین موثر هستند؟
بله، در فروش آنلاین رنگها اهمیت بیشتری پیدا میکنند چون مشتری نمی تواند محصول را لمس و بصورت حضوری تجربه کند. طراحی محصول، استوری اینستاگرام و بنرهای تبلیغاتی با استفاده از رنگ هایی که باعث افزایش فروش میشوند، میتوانند میزان فروش شما را به طور قابل توجهی افزایش دهند.
۴. چرا شناخت رنگ هایی که باعث افزایش فروش میشوند برای کسبوکار من ضروری است؟
انتخاب کردن درست رنگها میتواند به طور ناخودآگاه احساس اعتماد، هیجان، آرامش را در مشتریها ایجاد کند. رنگ هایی که باعث افزایش فروش میشوند، برند شما را بصورت بصری از رقیبانتان متمایز میکند و با تحریک کردن احساسات مخاطب، احتمال اینکه مخاطب از شما خرید کند را بالا میبرند.
اطلاعات بیشتر:
اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درمورد افزایش فروش و توسعه کسب و کارتان هستید، اگر به بیزنیس قدرتمند و پولساز کمپین نویسی علاقمند هستید میتونین مارو درشبکه های اجتماعی زیر دنبال کنید:
اینستاگرام : اینجا کلیک کنید
تلگرام: https://t.me/RostamiEM

بدون دیدگاه