قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین نوشته ها / تهاتر در بازارهای نوین

تهاتر در بازارهای نوین

تهاتر در بازارهای نوین

تعریف تهاترتهاتر در بازارهای نوین

واقعیت های پیش روی بشر در اثر توسعه فناوری های اطلاعاتی

و ارتباطی و از همه مهمتر توجه سران کشورها به گسترش

مبادلات اقتصادی بین المللی در قالب سازمان تجارت جهانی

بشر امروزی را بیش ازگذشته به عمق اندیشه و واقعیات تئوری

دهکده جهانی مک لوهان آشنا ساخت.

 

 

 

 

تهاتر در بازارهای نوین :

گره خوردگی و پیچیدگی اقتصاد عصر جدید که به نام اقتصاد نوین یا اقتصاد شبکه ای از آن یاد شده است

از یک سو و توسعه سریع فناوری اطلاعات از سوی دیگر اقتصاد جهانی رابا رویکردهای جدیدی روبه رو ساخته است.

آنچنان که بشر برای ادامه حیات دراین دهکده جهانی ناچار به گزینش راهکارهای و تعاریف جدیدی شده است.

 

فعالیت های اقتصادی تهاتری از جمله مدل های اقتصادی اولیه بودند که به اقتضا زمان و با استفاده از فناوری های

روز برای استفاده مجدد مورد بازنگری قرار گرفته اند در این گزارش با مدل مبتنی بر وب بازارهای تهاتر ی آشنا خواهیم شد.

 

تهاتر در بازارهای نوین

 

تهاتر در بازارهای نوین

 

مفهوم نوین بازار تهاتر ی (Barter Market)

شاید یکی از بزرگترین مشکلات در بخشهای مختلف اقتصادی همچون صنعت, عمران, کشاورزی

و بازرگانی کشور که باعث کندی و گاه شکست پروژه ها می شود کمبود یا حتی نبود نقدینگی باشد.

این شرایط حتی در اقتصاد های سالم هم بسیار به وجود می آید چرا که مدیران برای اقتصادی و

درآمدزا شدن طرح های شان فاصله  زمانی مناسبی را برای گذران مراحل برنامه ریزی و پیاده سازی نیاز خواهند داشت.

 

نادیده انگاشتن :

 

در این بین نمی توان انتظار داشت که به دلیل عدم اقتصادی بودن در این فاز همه طرح را نادیده انگاشت چرا که در شرایط سالم اقتصادی طرح های مطالعه شده می توانند به حداقل درآمدی مورد نیاز دست یابند.

 

ازسوی دیگر هدف هر فرآیند اقتصادی رسیدن به پول نیست بلکه دست یابی به قدرت خرید برای

ادامه حیات است بنابراین اگر از رویکر سیستمی موضوع را مورد بررسی قرار دهیم سازمان ها

می توانند با محیط (بازار اقتصادی) به جای تراکنش های مالی به داد و ستد کالا و انرژی(دانش)

بپردازند بدون اینکه بخواهند به دلیل تاخیرهای مادی بر روند فعالیت هم تاثیر منفی بگذارند.

 

تهاتر در بازارهای نوین

 

تهاتر یا مبادله کالا به کالا :

 

قدیمی ترین شکل انجام مبادلات در جهان به شمارمی رود و بازار تهاتری بازاری است که معادلات در آن بر اساس مبادله مستقیم کالا یا خدمات یک طرف با کالا و خدمات طرف دیگر بدون دخالت پول صورت می گیرد.

 

بیشتر بخوانید : تهاتر چیست | معنی و مترادف تهاتر

 

در تهاتر سنتی,

 

به دلیل محدود بودن و تطابق زیاد نیازها و تولیدات دو طرف, معاملات کاملا به صورت مستقیم و پایاپای انجام می شد

ولیامروزه به علت تنوع و گستردگی نیازها و تولیدات امکان تبادل مستقیم بین دو طرف بسیار کمتر است.

 

لذا در بازاراهی تهاتری نوین بایستی یک وسیله مبادله اعتباری مانند سند یا کارت اعتباری تعریف نمود تا با مبادله

آن میان اعضا چرخه تهاتری به صورت کاملاشفاف و روان انجام پذیرد و بدین ترتیب کسی که سند مبادله و یا کارت

اعتباری در اختیار داشته باشد می تواند با خرید کالاو یا خدمات موردنیاز خود در بازار تهاتری آن اعتبار را هزینه کند

و عرضه کنندگانی که کالا یا خدمات خود را دراین بازار در قبال دریافت آن سند اعتباری می فروشند می توانند دوباره

در همین بازار ملزومات خود را با کمترین نیاز به گردش نقدینگی تهیه کنند.

 

افزایش قدرت خرید منجر به افزایشتقاضا و در نتیجه محرک تولید و افزایش عرضه محصولات و خدمات خواهد شد.

 

نقش دولت ها :

معمولاً دولت ها از این سیاست هنگام رکود اقتصادی برای خروج از رکود و رسیدن به رونق اقتصادی

استفاده می کنند. بازارهای تهاتری از این قابلیت برخوردارند که در دوران رکود اقتصادی امکان انجام

فعالیت های بهینه اقتصادی را با تسهیل مبادلات در سطح بازار به وجود آورند و با استفاده از یک سند

اعتباری برای انجام معاملات, مشکل کمبود نقدینگی در بازار را بر طرف سازند.

 

تهاتر در بازارهای نوین

درباره ی بهرام رستمی

به یادگیری ، به اشتراک گذاشتن آموخته‌هایم با دیگران و به نوشتن علاقه زیادی دارم و هدفم از راه اندازی وبسایت شخصیم انتشار یادداشت ها ، مقالات و تجربیاتم تو حوزه وب ، تکنولوژی و استارتاپ و چیز های دیگه هست .

مطلب پیشنهادی

خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی

به گزارش از بهرام رستمی روزنامه هفت صبح: اگر عاشق خودرو‌های چینی هستید و از …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *